2022. 3. 5. 22:24

“ 기도의 능력 - (6) ” (경 건)

(경 건) [20120316] ● 기도의 능력 ● ⑥ 목회의 성공은 기도에 있다.

            ● Peaceful Hymns on Violinㆍ잔잔한 찬송가 바이올린 연주 모음┃(53:39)

● 목회의 성공은 기도에 있다

┃주의 말씀들은 순수한 말씀들이라. (시편 12:6)┃
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나의 메마름과 열매 없음의 주된 원인은 말할 수 없는 기도의 퇴보 때문이다. 나는 준비된 마음으로 글을 쓰거나, 대화하거나, 들을 수 있다. 그러나 기도는 이런 어떤 것보다도 더 영적이고 내적인 것이며, 나의 의무가 영적이면 영적일수록 나의 육적인 마음은 그것으로부터 물러서는 경향이 있다. 그러나 기도와 인내와 믿음은 결코 좌절하는 법이 없다. 만일 내가 지금까지 목회자로서 사역을 잘해 왔다면 그것은 믿음과 기도 때문이라는 것을 나는 오래 전부터 배워 왔다. 내가 자유로운 마음으로 기도를 할 수 있을 때, 다른 모든 일은 비교적 수월하게 이루어진다.

─ 리차드 뉴톤 ─

  진정으로 성공한 모든 목회에 있어 기도는 분명하고도 지배적인 능력이라는 점을 하나의 영적인 원리로 정할 수 있을 것입니다. 즉 기도는 설교자의 삶에서 분명하고도 지배적인 능력이며, 그의 사역의 깊은 영성에 있어서도 분명하고 지배적인 능력입니다. 기도가 없이도 매우 사려 깊은 목회를 할 수 있습니다. 설교자는 기도 없이도 명성과 인기를 얻을 수 있습니다. 설교자의 삶과 사역의 전 조직이 기도의 기름 없이도, 혹은 겨우 톱니바퀴 하나에 기름을 칠 수 있을 정도의 기도만으로도 움직일 수 있습니다. 그러나 기도가 분명하고도 지배적인 힘이 되지 않는 한 어떤 목회도 영적인 목회가 될 수 없으며, 설교자와 그의 청중들에게 “거룩함”(holiness)을 심어줄 수 없습니다.

  기도하는 설교자는 참으로 하나님께서 그의 일 속에 역사하시도록 합니다. 하나님께서는 당연하게, 혹은 일반적인 원리들에 의해 설교자의 사역에 임하시지 않습니다. 하나님께서는 오직 기도와 특별하고 집요한 간청에 의해 임하십니다. 우리가 전심으로 하나님을 구하는 그 날에 하나님께서 우리를 만나 주실 것이라는 사실은 회개하는 자에게만 아니라 설교자에게도 해당되는 진리입니다. 기도가 풍성한 목회만이 설교자로 하여금 사람들을 긍휼히 여기게 하는 목회입니다. 기도는 하나님과 하나가 되게 하는 것처럼 근본적으로 인간과도 하나가 되게 합니다. 대학, 학식, 책, 신학, 그리고 설교가 설교자를 만드는 것이 아니라, 오직 기도만이 설교자를 만들어 냅니다. 사도들에게 위임된 복음 전파의 임무는 기도로 임한 오순절 성령 강림 때까지 채워지지 않은 채 공백으로 남아 있었습니다. 기도가 풍성한 목회자는 인기의 영역을 초월하며, 단순한 업무와 세속적인 일들, 그리고 매력적인 강단을 초월하는 사람입니다. 그는 교회 행정가나 정치가를 초월하여 더 고상하고 능력 있는 영역, 즉 “영적인 영역”(the region of the spiritual)으로 들어갑니다. 거룩이 그의 사역의 산물이며, 변화된 마음과 삶들이 그의 사역의 실체와 그 진실성, 그리고 본질적인 성격을 아름답게 장식합니다. 하나님께서 그와 함께 하시며, 그의 목회는 세상적이고 표피적인 원리들에 따라 계획되지 않습니다. 그는 하나님의 일들로 가득 채움 받고, 가르침을 받습니다. 그에게 맡겨진 사람들에 대해 그가 하나님과 나누는 길고 깊은 교제와 씨름하는 영의 번민은 그에게 하나님의 일들에 대한 왕자의 면류관을 씌워 줍니다. 단순한 직업적 목회의 냉랭함은 그의 기도의 강렬함에 녹아 버린지 이미 오래입니다.

  많은 목회의 피상적인 결과들, 즉 남을 죽이는 일들은 기도의 결핍에서 비롯됩니다. 많이 기도하지 않고 성공하는 목회는 결코 있을 수 없습니다. 기도는 목회에서 필수적이고, 늘 있어야 하며, 점점 더 늘어가야만 합니다. 본문, 즉 설교는 기도의 결과이어야만 합니다. 연구는 기도에 잠기어야만 하며, 목회자의 모든 의무들은 기도를 통해 잉태되어야 하고, 그 모든 영은 “기도의 영”(the spirit of prayer)이어야만 합니다. “기도가 너무 적었던 것이 유감스럽다.” 설교자로서 하나님의 택함을 받은 한 사람이 죽음의 침상에서 남긴 슬프고도 후회 막심한 말입니다. “나는 더 위대하고, 더 깊이 있고, 더 진실한 기도의 삶을 원합니다.” 고(故) 테이트 대주교의 말입니다. 우리도 모두 그렇게 말할 수 있어야 하겠고, 그 말대로 살아야 하겠습니다.

  참된 하나님의 설교자들은 구별되는 한가지 커다란 특징을 지녀왔습니다. 즉 그들은 기도의 사람들입니다. 흔히 다른 여러 일들에 있어서는 차이가 있지만, 그들은 늘 한가지 공통되는 중심점을 가지고 있습니다. 그들은 출발점이 다르고, 가는 길이 다른 경우가 있었으나 한 점으로 모였습니다즉 그들은 기도에 있어 하나였습니다. 그들에게 있어 하나님은 매력의 중심이었으며, 기도는 그들을 하나님께로 이끄는 길이었습니다. 이 사람들은 어쩌다가 기도하거나, 혹은 정해진 시간에나 특별한 시간에만 조금 기도하고 그만두지 않았습니다. 오히려 그들은 기도가 자기 인격 속에 스며들어가, 그 인격을 빚어낼 정도로 기도했습니다. 그들은 자신과 다른 사람의 삶에 영향을 미칠 정도로 기도했습니다. 그들은 교회사를 만들어내고 시대의 조류에 영향을 미칠 정도로 기도했습니다. 그들은 많은 시간을 기도에 보냈습니다. 이는 시계 바늘이나 숫자판에 흔적을 남기기 위함이 아니라, 기도가 그들에게 좀처럼 포기할 수 없는 중대하고도 매력적인 일이었기 때문이었습니다.

  그들에게 기도는 바울에게 있어서의 기도와 마찬가지로 혼의 진지한 노력에 의한 분투였습니다. 또한 야곱에게 있어서의 기도와 마찬가지로 씨름하여 이김이었고, 주 예수님(Lord Jesus Christ)에게 있어서의 기도와 마찬가지로 심한 통곡과 눈물”(히브리서 57)의 기도였습니다. 그들은 모든 기도와 간구로 항상 성령 안에서 기도하고 이를 위하여 모든 성도들을 위해 모든 인내와 간구로 깨어”(에베소서 618) 있었습니다. 효과적이고 열렬한”(야고보서 516) 기도는 지금까지도 하나님의 강한 군사들의 가장 강력한 무기가 되고 있습니다. 엘리야에 관한 설명을 보면,17 엘리야는 우리와 같은 성정에 속한 사람이지만, 비가 오지 않기를 간절히 기도하였더니 삼 년 육 개월이나 땅에 비가 오지 않았고, 18 다시 기도하였더니 하늘이 비를 내려 땅이 열매를 내었느니라』(야고보서 5:17, 18)고 기록되어 있습니다. 이 설명은 하나님을 위해 자기들 세대의 사람들을 감동시켰던 모든 하나님의 선지자들을 포함하는 말이며, 그들이 놀라운 역사를 일으켰던 도구가 무었이었는지를 보여주고 있습니다.

E.M. 바운즈 /『 기도의 능력ː(제6장) 』...

┃ E.M. 바운즈 /『 기도의 능력ː(제6장) 』... ┃

[0536]

Chapter 6ːA PRAYING MINISTRY SUCCESSFU

The principal cause of my leanness and unfruitfulness is owing to an unaccountable backwardness to pray. I can write or read or converse or hear with a ready heart; but prayer is more spiritual and inward than any of these, and the more spiritual any duty is the more my carnal heart is apt to start from it. Prayer and patience and faith are never disappointed. I have long since learned that if ever I was to be a minister faith and prayer must make me one. When I can find my heart in frame and liberty for prayer, everything else is comparatively easy.

Richard Newton

  IT may be put down as a spiritual axiom that in every truly successful ministry prayer is an evident and controlling force ─ evident and controlling in the life of the preacher, evident and controlling in the deep spirituality of his work. A ministry may be a very thoughtful ministry without prayer; the preacher may secure fame and popularity without prayer; the whole machinery of the preacher’s life and work may be run without the oil of prayer or with scarcely enough to grease one cog; but no ministry can be a spiritual one, securing holiness in the preacher and in his people, without prayer being made an evident and controlling force.

  The preacher that prays indeed puts God into the work. God does not come into the preacher’s work as a matter of course or on general principles, but he comes by prayer and special urgency. That God will be found of us in the day that we seek him with the whole heart is as true of the preacher as of the penitent. A prayerful ministry is the only ministry that brings the preacher into sympathy with the people. Prayer as essentially unites to the human as it does to the divine. A prayerful ministry is the only ministry qualified for the high offices and responsibilities of the preacher. Colleges, learning, books, theology, preaching cannot make a preacher, but praying does. The apostles commission to preach was a blank till filled up by the Pentecost which praying brought. A prayerful minister has passed beyond the regions of the popular, beyond the man of mere affairs, of secularities, of pulpit attractiveness; passed beyond the ecclesiastical organizer or general into a sublimer and mightier region, the region of the spiritual. Holiness is the product of his work; transfigured hearts and lives emblazon the reality of his work, its trueness and substantial nature. God is with him. His ministry is not projected on worldly or surface principles. He is deeply stored with and deeply schooled in the things of God. His long, deep communings with God about his people and the agony of his wrestling spirit have crowned him as a prince in the things of God. The iciness of the mere professional has long since melted under the intensity of his praying.

  The superficial results of many a ministry, the deadness of others, are to be found in the lack of praying. No ministry can succeed without much praying, and this praying must be fundamental, ever-abiding, ever-increasing. The text, the sermon, should be the result of prayer. The study should be bathed in prayer, all its duties so impregnated with prayer, its whole spirit the spirit of prayer.I am sorry that I have prayed so little,” was the deathbed regret of one of God’s chosen ones, a sad and remorseful regret for a preacher. “I want a life of greater, deeper, truer prayer,” said the late Archbishop Tait. So may we all say, and this may we all secure.

  God’s true preachers have been distinguished by one great featurethey were men of prayer. Differing often in many things, they have always had a common center. They may have started from different points, and traveled by different roads, but they converged to one pointthey were one in prayer. God to there was the center of attraction, and prayer was the path that led to God. These men prayed not occasionally, not a little at regular or at odd times; but they so prayed that their prayers entered into and shaped their characters; they so prayed as to affect their own lives and the lives of others; they so prayed as to make the history of the Church and influence the current of the times. They spent much time in prayer, not because they marked the shadow on the dial or the hands on the clock, but because it was to them so momentous and engaging a business that they could scarcely give over.

  Prayer was to them what it was to Paul, a striving with earnest effort of soul; what it was to Jacob, a wrestling and prevailing; what it was to Christ, “strong crying and tears”(Hebrews 57). They “Praying always with all prayer and supplication in the Spirit, and watching thereunto with all perseverance”(Ephesians 618). “The effectual, fervent prayer”(James 516) has been the mightiest weapon of God’s mightiest soldiers. The statement in regard to Elijah ─ that he17 Elias was a man subject to like passions as we are, and he prayed earnestly that it might not rainand it rained not on the earth by the space of three years and six months. 18 And he prayed again, and the heaven gave rain, and the earth brought forth her fruit.(James 5:17, 18) ─ comprehends all prophets and preachers who have moved their generation for God, and shows the instrument by which they worked their wonders.

E.M. Bounds/『 Power Through Prayer 』...

   Power Through Prayer
      by
      E. M. Bounds

6ː목회의 성공은 기도에 있다

Chapter 6ːA PRAYING MINISTRY SUCCESSFUL

주 날개 밑 즐겁도다∼♪∼♬

1. 주 날개 밑 내가 편히 거하네 밤이 어둡고 큰 바람 부나∼♪

아버지께서 날 지킬 줄 아니 겁내지 않고 잘 쉬리로다

2. 주 날개 밑 나의 피난처되니 그 안에 쉬기를 원하노라

이 세상 내 슬픔 위로 못하나 주님이 안위와 복 주시네

3. 주 날개 밑 귀한 희락이 있네 생전에 걱정 다 지나도록

거기서 숨어 돌보심을 받고 예수께 쉬어 든든합니다

【 후 렴 】

주 날개 밑 즐겁도다 그 사랑 끊을 자 뉘뇨∼
주 날개 밑 내 쉬는 영혼 영원토록 거하겠∼네∼♩∼♪♬

『 14:24 만군의 가 맹세하여 말하기를 “내가 생각했던 대로 반드시 이루어질 것이며, 내가 계획했던 대로 그것이 확고히 되리라. 4:12 그러므로 오 이스라엘아, 내가 너에게 이같이 행하리라. 내가 너에게 이것을 행하리니 오 이스라엘아, 네 하나님을 만날 준비를 하라.

(이사야 14:24아모스 4:12

Bible believers

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 『 네가 진리의 말씀을 올바로 나누어(Divide) 자신이 하나님 앞에 부끄럽지 않은 일꾼으로 인정받도록 공부하라. 』(디모데후서 2:15)