2022. 3. 9. 23:43

“ 기도의 능력 - (1) ” (경 건)

(경 건) [20050703] ● 기도의 능력 ● ① 기도의 사람이 필요하다

            ● Peaceful Hymns on Violinㆍ잔잔한 찬송가 바이올린 연주 모음┃(53:39)

● 기도의 사람이 필요하다

┃주의 말씀들은 순수한 말씀들이라. (시편 12:6)┃
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삶의 전반에 걸쳐 ‘거룩하기’를 공부하라(Study). 당신 사역의 모든 능력이 여기에 달려 있다. 왜냐하면 당신의 설교는 한두 시간밖에 지속되지 않지만 당신의 삶은 일주일 내내 설교할 것이기 때문이다. 만일 사탄이 당신으로 하여금 탐심 많고 칭찬과 쾌락을 사랑하며 먹기를 탐하는 목회자가 되게 하기만 하면, 당신의 목회는 이미 파멸당한 것이다. 기도에 전력을 다하라. 그리고 당신의 설교 본문과 생각과 언어들을 하나님으로부터 얻어내라. 마틴 루터는 그에게 가장 귀중한 세 시간을 기도에 바쳤다.

─ 로버트 머레이 맥체인 ─

  우리는 교회 성장과 성공적이고 효율적인 복음 전파를 위해 새로운 방법과 새로운 계획, 새로운 조직을 고안해 내느라 긴장해 있거나, 설사 그렇지 않더라도 그 일을 위해 끊임없이 노력하고 있습니다. 그런데 오늘날의 이러한 조류는 ‘사람’을 생각하지 않게 하거나, 계획이나 조직 속에 사람을 침몰시키는 경향이 있습니다. 그러나 하나님의 계획은 사람을 소중히 생각하며, 다른 어떤 것보다도 사람을 가장 귀하게 여기고 있습니다. ‘사람’은 하나님의 방법(method)입니다. 교회는 더 나은 방법을 찾고 있지만 하나님은 더 나은 사람을 찾고 계시는 것입니다.하나님께로부터 보내심을 받은 사람이 있었으니, 그의 이름은 요한이라』(요한복음 1:6). 주 예수 그리스도의 길을 예비하고 알리는 그 일은 바로 그 사람 요한과 떼려야 뗄 수 없는 관계였습니다.『이는 우리에게 한 아이가 태어났고 우리에게 한 아들이 주어졌음이니...』(이사야 96a). 세상의 구원 역시 요람에 누이신 그 아들에게서 비롯됩니다. 바울이 세상에 복음을 뿌리 내리게 한 사람들 개인의 인격에 호소한 것은 그가 그들의 성공의 비밀을 간파했기 때문이었습니다. 복음의 영광과 효능은 복음을 선포하는 사람에게 달려 있습니다. 하나님께서는『이는 의 눈은 온 땅을 두루 살피시어 자신을 향하여 마음이 온전한 자들을 위하여 자신이 강함을 보이심이니이다.』(역대기하 169a)라고 선언하셨습니다. 이는 하나님의 능력을 세상에 전달하는 통로로서 하나님께서 ‘사람’을 필요로 하신다는 것과 사람이 하나님만을 의지해야 함을 선언하신 것입니다. 이 필수적이고도 시급한 진리는 기구(機構ː조직, 기관)에 치중하는 이 시대가 망각하기 쉬운 사실입니다. 그런데 이 진리를 망각하는 것은, 태양이 그 궤도를 이탈할 때의 충격과 마찬가지로, 하나님의 일에 있어 해롭기 그지없습니다. 그 결과 흑암과 혼돈, 죽음이 주어질 것입니다.

  오늘날의 교회가 필요로 하는 것은 더 많은, 혹은 더 나은 조직이나 기관이 아닙니다. 새로운 조직이나 혹은 더 뛰어나고 고상한 방법이 아닙니다. 오히려 성령님께서 들어 쓰실 수 있는 사람, 기도의 사람, 기도에 능력 있는 사람이 필요합니다. 성령님께서는 방법을 통해 일하시지 않고, 사람을 통해 일하십니다. 성령님은 조직에 임하시는 것이 아니라 사람에게 임하십니다. 성령님은 계획에 기름 부으시는 것이 아니라 사람, 그것도 기도의 사람에게 기름 부으십니다.

  한 유명한 역사가는 철학적인 역사가나 민주적인 정치가들의 언행보다는 ‘개인의 인격’에서 말미암는 돌발 사건들이 국가들의 혁명과 더 밀접한 연관이 있다고 말했습니다. 이같은 진리는 주 예수 그리스도의 복음에도 똑같이 적용됩니다. 주 예수 그리스도를 좇는 사람들의 인격과 행동이 세상을 복음화하고, 국가와 개인들을 변화시키는 것입니다. 복음을 전하는 설교자들의 인격과 행동도 두말할 나위가 없습니다.

  복음의 성쇠뿐만 아니라 복음의 특성 역시 설교자에게 달려 있습니다. 설교자는 하나님에게서 사람에게 전달되는 메시지를 효력있게 하거나 손상시킵니다. 설교자는 하늘의 기름을 흘려 보내는 황금 파이프입니다. 그런데 그 파이프는 금으로 되어 있어야 할 뿐만 아니라 하늘의 기름이 풍성하게, 또 지체되거나 낭비됨이 없이 흘러갈 수 있도록 열려져 있고 흠이 없어야만 합니다.

  사람이 설교자가 됩니다. 그리고 하나님께서는 틀림없이 사람을 사용하십니다. 그러므로 가능하다면 메시지 전달자는 메시지 이상이어야 합니다. 설교자도 설교 이상입니다. 설교자가 설교를 효력있게 만듭니다. 어머니의 젖가슴에서 흘러나오는 생명의 젖이 바로 어머니의 생명이듯이, 설교자의 모든 말에는 그 설교자의 됨됨이가 스며들고 베어납니다. 보화가 질그릇에 담겨 있으면, 그 그릇의 맛이 배어 나와 그 보화를 더럽힙니다. 설교의 이면에는 그 사람, 그 설교자의 전 인격이 놓여 있습니다. 설교는 그저 한 순간의 연기(演技)나 흉내가 아닙니다. 설교는 평생의 산물입니다. 한 편의 설교를 만들어 내는 데는 20년의 시간이 걸립니다. 한 사람을 만들어 내는 데 20년이 걸리기 때문입니다. 진정한 설교는 생명이 있습니다. 사람이 성장하면 설교도 성장합니다. 사람이 힘이 있으면 설교도 힘이 있습니다. 사람이 거룩하면 설교도 거룩합니다. 사람이 신성한 기름으로 가득 차 있으면 설교도 신성한 기름으로 가득 차 있습니다.

  “나의 복음”(my gospel)이라고 표현한 바울의 말은, 그가 자신의 기이한 행동들에 의해 그 복음의 질을 떨어뜨리거나 혹은 이기적인 욕심으로 복음을 전용(轉用)했다는 의미가 아닙니다. 그 복음이 그 사람 바울의 심장과 생명의 근원인 피 속에 들어갔으며, 바울 개인에게 위탁된 그 복음은 바울적인 특성을 따라 수행되었고, 타오르는 그의 혼의 불같은 힘에 의해 불타오르고 능력을 지니게 되었다는 말입니다.
  그러면 바울의 설교들은 무엇이었을까요? 그 설교들은 지금 어디에 있을까요? 영감의 바다에 떠 있는 잔해나 해골들인가요! 그러나 그의 설교보다 위대했던 그 사람 바울은 완전한 형태와 모습, 키를 지닌 채 영원히 살아 있어 지금도 그의 손으로 교회를 빚어가고 있습니다. 설교는 그저 목소리에 지나지 않습니다. 그 목소리는 침묵 속에 사라져 버리고, 그 본문은 잊혀지며, 그 설교는 기억 속에 희미해집니다. 그러나 설교자는 영원히 살아 있습니다.

  설교는 그 스스로 사람들 위에 생명력을 쏟아 부을 수 없습니다. 죽은 사람은 죽은 설교를 내놓으며, 죽은 설교는 사람들을 죽입니다. 모든 것이 설교자의 영적인 성품에 달려 있습니다. 유대의 율법에 따라 대제사장은 보석으로 주께 거룩함(HOLINESS TO THE LORD)이라고 수놓은 정금패를 이마에 메고 있었습니다. 마찬가지로 주 예수 그리스도의 사역에 동참하는 모든 설교자들도 동일하게 이 거룩한 신조를 가슴에 새기고 그것의 지배를 받아야 합니다. 주 예수 그리스도의 사역이 유대의 제사장 제도보다도 인격의 거룩함이나 목표의 거룩함에 있어 뒤떨어진다면 대단히 부끄러운 일입니다. 조나단 에드워드(Jonathan Edwards17031758)는 “나는 주 예수 그리스도를 닮아 더욱 거룩해지기를 계속해서 간절히 추구했다. 내가 갈망한 낙원은 거룩한 낙원이었다.”고 말했습니다. 주 예수 그리스도의 복음은 세속 풍조에 따라 움직이지 않습니다. 그것은 스스로 전파되는 힘을 지니고 있지 않습니다. 복음은 그것을 맡은 사람이 움직이는 대로 움직입니다. 그러므로 설교자는 복음을 체현(體現)해야만 합니다. 복음의 신성하고 가장 두드러진 특징들이 설교자의 인격 안에 구체화되어야 합니다. 사랑의 복종케 하는 능력이 편벽됨을 드러내고, 모든 것을 다스리고 자기를 잊게 하는 힘으로 설교자 안에 자리잡아야 합니다. 자기 부정의 힘이 그의 본질이 되어야만 하며, 그의 심장과 피와 뼈가 되어야만 합니다. 그는 많은 사람들 가운데 한 사람으로서 살아야만 합니다. 그러므로 겸손으로 옷 입고, 온유함 가운데 거해야 하고, 뱀같이 지혜롭고, 비둘기처럼 순결해야 합니다. 높이 계시고 고귀하시며 자의로 행하시는 왕에게 매인 종으로서 그 왕의 성품을 지녀야 하고, 어린아이 같은 단순함과 친절함을 지녀야 합니다. 설교자는 자기를 완전히 포기하고 비우는 믿음과 자신을 태우는 열정을 가지고 인류 구원을 위한 그의 사역에 헌신해야만 합니다. 주 하나님을 위해 한 세대를 감당하며 빚어가는 사람들이야말로 애정 넘치고, 용감하며, 동정심 많고, 두려움을 모르는 순교자들입니다. 그러나 소심한 기회주의자이거나 자리에 연연하는 사람이든지, 사람을 기쁘게 하거나 사람을 두려워하는 사람이든지, 혹은 하나님과 그분의 말씀을 굳게 붙들지 못하는 나약한 믿음을 지녔든지, 세상이나 자신에게서 말미암은 어떤 형편에 처해 자기 부정을 깨드리는 사람들은 교회는 물론이고 주 하나님을 위해 세상을 감당할 수 없는 사람들입니다.

  설교자의 가장 날카롭고 강력한 설교는 자기 자신을 향한 것이어야만 합니다. 설교자가 가장 어렵고 섬세하며, 힘겹고도 철저하게 해야 할 작업은 자신을 상대로 한 것입니다. 열 두 제자를 훈련시키는 일은 주 예수 그리스도께서 하신 위대하고도 어려우며, 인내심을 필요로 하는 작업이었습니다. 설교자들은 설교를 만드는 사람이 아니라 사람을 만들고 성도(聖徒saint)를 만드는 사람입니다. 그러므로 자기 자신을 먼저 사람과 성도로 만든 사람만이 이 과업을 수행하도록 가장 잘 훈련받은 사람입니다. 하나님께서 필요로 하시는 것은 위대한 달란트도 아니고 위대한 지식도 아니고 위대한 설교자도 아닙니다. 하나님은 오직 거룩에 있어 위대한 사람, 믿음에 있어 위대한 사람, 사랑에 있어 위대한 사람, 신실함에 있어 위대한 사람, 그리고 하나님을 향한 위대한 사람을 필요로 하십니다. 강단에서는 거룩한 설교를 외치고, 또한 거기에서 말미암는 거룩한 삶을 통해 언제나 설교하는 사람을 필요로 하십니다. 이런 사람이야말로 하나님을 위해 한 세대를 빚어갈 수 있는 사람입니다.

  초대 그리스도인들은 이러한 모습으로 빚어졌습니다. 그들은 견고한 성품의 사람들이었고, 하늘의 모습을 닮은 설교자들이었습니다. 즉 그들은 용감하고, 강건하고, 견고하고, 거룩한 사람들이었습니다. 그러므로 그들을 본받아 설교한다는 것은 자기를 부정하고, 자기를 십자가에 못박는, 엄중하고도 고되며 순교자적인 일입니다. 그들은 자기들 세대를 향해 했던 말을 그대로 자신들에게 적용했으며, 주 하나님을 위해 그들의 태내에 아직 태어나지도 않은 세대를 품었습니다. 설교하는 사람은 기도하는 사람이어야 합니다. 기도는 설교자의 가장 큰 무기입니다. 기도 속에 강력한 힘이 담겨 있으며, 기도가 모두에게 생명과 강한 힘을 전달합니다.

  진정한 설교는 골방에서 만들어집니다. 사람, 즉 하나님의 사람은 골방에서 만들어집니다. 그의 생명과 가장 깊은 확신은 하나님과의 은밀한 교제 가운데서 태어납니다. 그의 영의 아픔과 눈물어린 고통, 그리고 가장 힘있고 가장 달콤한 메시지들은 홀로 하나님과 있을 그 때에 얻어집니다. 기도가 사람을 만듭니다. 기도가 설교자를 만듭니다. 기도가 목회자를 만듭니다.

  오늘날의 강단은 기도에 나약합니다. 지식의 교만은 기도로 하나님을 의지하는 겸손의 적입니다. 강단과 관련된 기도는 너무나 자주 공식적인 경우에 그치고 맙니다. 정해진 예배 순서의 일부로 행해질 뿐입니다. 바울의 삶과 사역에서 강력한 힘이었던 기도가 현대의 강단에 대해서는 강력한 힘이 아닙니다. 자신의 삶과 사역에서 기도를 강력한 힘으로 삼지 않는 설교자는 누구나 하나님의 일을 감당하기에 연약한 요소이며, 이 세상에서 하나님의 목적을 드러내기에 무력한 사람입니다.

E.M. 바운즈 /『 기도의 능력ː(제1장) 』...

┃ E.M. 바운즈 /『 기도의 능력ː(제3장) 』... ┃

[0910]

Chapter 1ːMEN OF PRAYER NEEDED

Study universal holiness of life. Your whole usefulness depends on this, for your sermons last but an hour or two; your life preaches all the week. If Satan can only make a covetous minister a lover of praise, of pleasure, of good eating, he has ruined your ministry. Give yourself to prayer, and get your texts, your thoughts, your words from God. Luther spent his best three hours in prayer.

─ Robert Murray McCheyne ─

  WE are constantly on a stretch, if not on a strain, to devise new methods, new plans, new organizations to advance the Church and secure enlargement and efficiency for the gospel. This trend of the day has a tendency to lose sight of the man or sink the man in the plan or organization. God’s plan is to make much of the man, far more of him than of anything else. Men are God’s method. The Church is looking for better methods; God is looking for better men.『 There was a man sent from God whose name was John (John 16). The dispensation that heralded and prepared the way for Christ was bound up in that man John.Unto us a child is born, unto us a son is given. (Isaiah 96a) The world’s salvation comes out of that cradled Son. When Paul appeals to the personal character of the men who rooted the gospel in the world, he solves the mystery of their success. The glory and efficiency of the gospel is staked on the men who proclaim it. When God declares thatthe eyes of the Lord run to and fro throughout the whole earth, to show himself strong in the behalf of them whose heart is perfect toward him. (2Chronicles 169a) he declares the necessity of men and his dependence on them as a channel through which to exert his power upon the world. This vital, urgent truth is one that this age of machinery is apt to forget. The forgetting of it is as baneful on the work of God as would be the striking of the sun from his sphere. Darkness, confusion, and death would ensue.

  What the Church needs to-day is not more machinery or better, not new organizations or more and novel methods, but men whom the Holy Ghost can use ─ men of prayer, men mighty in prayer. The Holy Ghost does not flow through methods, but through men. He does not come on machinery, but on men. He does not anoint plans, but men a ─ men of prayer.

  An eminent historian has said that the accidents of personal character have more to do with the revolutions of nations than either philosophic historians or democratic politicians will allow. This truth has its application in full to the gospel of Christ, the character and conduct of the followers of Christ ─ Christianize the world, transfigure nations and individuals. Of the preachers of the gospel it is eminently true.

  The character as well as the fortunes of the gospel is committed to the preacher. He makes or mars the message from God to man. The preacher is the golden pipe through which the divine oil flows. The pipe must not only be golden, but open and flawless, that the oil may have a full, unhindered, unwasted flow.

  The man makes the preacher. God must make the man. The messenger is, if possible, more than the message. The preacher is more than the sermon. The preacher makes the sermon. As the life-giving milk from the mother’s bosom is but the mother’s life, so all the preacher says is tinctured, impregnated by what the preacher is. The treasure is in earthen vessels, and the taste of the vessel impregnates and may discolor. The man, the whole man, lies behind the sermon. Preaching is not the performance of an hour. It is the outflow of a life. It takes twenty years to make a sermon, because it takes twenty years to make the man. The true sermon is a thing of life. The sermon grows because the man grows. The sermon is forceful because the man is forceful. The sermon is holy because the man is holy. The sermon is full of the divine unction because the man is full of the divine unction.

  Paul termed it My gospel; not that he had degraded it by his personal eccentricities or diverted it by selfish appropriation, but the gospel was put into the heart and lifeblood of the man Paul, as a personal trust to be executed by his Pauline traits, to be set aflame and empowered by the fiery energy of his fiery soul. Paul’s sermons ─ what were they? Where are they? Skeletons, scattered fragments, afloat on the sea of inspiration! But the man Paul, greater than his sermons, lives forever, in full form, feature and stature, with his molding hand on the Church. The preaching is but a voice. The voice in silence dies, the text is forgotten, the sermon fades from memory; the preacher lives.

  The sermon cannot rise in its life-giving forces above the man. Dead men give out dead sermons, and dead sermons kill. Everything depends on the spiritual character of the preacher. Under the Jewish dispensation the high priest had inscribed in jeweled letters on a golden frontlet Holiness to the Lord. So every preacher in Christ’s ministry must be molded into and mastered by this same holy motto. It is a crying shame for the Christian ministry to fall lower in holiness of character and holiness of aim than the Jewish priesthood. Jonathan Edwards said I went on with my eager pursuit after more holiness and conformity to Christ. The heaven I desired was a heaven of holiness. The gospel of Christ does not move by popular waves. It has no self-propagating power. It moves as the men who have charge of it move. The preacher must impersonate the gospel. Its divine, most distinctive features must be embodied in him. The constraining power of love must be in the preacher as a projecting, eccentric, an all-commanding, self-oblivious force. The energy of self-denial must be his being, his heart and blood and bones. He must go forth as a man among men, clothed with humility, abiding in meekness, wise as a serpent, harmless as a dove; the bonds of a servant with the spirit of a king, a king in high, royal, in dependent bearing, with the simplicity and sweetness of a child. The preacher must throw himself, with all the abandon of a perfect, self-emptying faith and a self-consuming zeal, into his work for the salvation of men. Hearty, heroic, compassionate, fearless martyrs must the men be who take hold of and shape a generation for God. If they be timid time servers, place seekers, if they be men pleasers or men fearers, if their faith has a weak hold on God or his Word, if their denial be broken by any phase of self or the world, they cannot take hold of the Church nor the world for God.

  The preacher’s sharpest and strongest preaching should be to himself. His most difficult, delicate, laborious, and thorough work must be with himself. The training of the twelve was the great, difficult, and enduring work of Christ. Preachers are not sermon makers, but men makers and saint makers, and he only is well-trained for this business who has made himself a man and a saint. It is not great talents nor great learning nor great preachers that God needs, but men great in holiness, great in faith, great in love, great in fidelity, great for God ─ men always preaching by holy sermons in the pulpit, by holy lives out of it. These can mold a generation for God.

  After this order, the early Christians were formed. Men they were of solid mold, preachers after the heavenly type ─ heroic, stalwart, soldierly, saintly. Preaching with them meant self-denying, self-crucifying, serious, toilsome, martyr business. They applied themselves to it in a way that told on their generation, and formed in its womb a generation yet unborn for God. The preaching man is to be the praying man. Prayer is the preacher’s mightiest weapon. An almighty force in itself, it gives life and force to all.

  The real sermon is made in the closet. The man ─ God’s man ─ is made in the closet. His life and his profoundest convictions were born in his secret communion with God. The burdened and tearful agony of his spirit, his weightiest and sweetest messages were got when alone with God. Prayer makes the man; prayer makes the preacher; prayer makes the pastor.

  The pulpit of this day is weak in praying. The pride of learning is against the dependent humility of prayer. Prayer is with the pulpit too often only official ─ a performance for the routine of service. Prayer is not to the modern pulpit the mighty force it was in Paul’s life or Paul’s ministry. Every preacher who does not make prayer a mighty factor in his own life and ministry is weak as a factor in God’s work and is powerless to project God’s cause in this world.

E.M. Bounds/『 Power Through Prayer 』...

   Power Through Prayer
      by
      E. M. Bounds

1ː기도의 사람이 필요하다

Chapter 1ːMEN OF PRAYER NEEDED

주 날개 밑 즐겁도다∼♪∼♬

1. 주 날개 밑 내가 편히 거하네 밤이 어둡고 큰 바람 부나∼♪

아버지께서 날 지킬 줄 아니 겁내지 않고 잘 쉬리로다

2. 주 날개 밑 나의 피난처되니 그 안에 쉬기를 원하노라

이 세상 내 슬픔 위로 못하나 주님이 안위와 복 주시네

3. 주 날개 밑 귀한 희락이 있네 생전에 걱정 다 지나도록

거기서 숨어 돌보심을 받고 예수께 쉬어 든든합니다

【 후 렴 】

주 날개 밑 즐겁도다 그 사랑 끊을 자 뉘뇨∼
주 날개 밑 내 쉬는 영혼 영원토록 거하겠∼네∼♩∼♪♬

『 14:24 만군의 가 맹세하여 말하기를 “내가 생각했던 대로 반드시 이루어질 것이며, 내가 계획했던 대로 그것이 확고히 되리라. 4:12 그러므로 오 이스라엘아, 내가 너에게 이같이 행하리라. 내가 너에게 이것을 행하리니 오 이스라엘아, 네 하나님을 만날 준비를 하라.

(이사야 14:24아모스 4:12

Bible believers

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 『 네가 진리의 말씀을 올바로 나누어(Divide) 자신이 하나님 앞에 부끄럽지 않은 일꾼으로 인정받도록 공부하라. 』(디모데후서 2:15)